2011. április 6., szerda

Tavaszi méregtelenítés 1.

Az első 1-2 hónapom nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, nem véletlen, hogy nem írtam ide bejegyzéseket, mert se a makrobiotika, se a jógakonyha áldásos hatását nem éreztem, ugyanakkor viszont a jóga világába mélyen belemerültem. Ez a blogon is meg fog látszódni, szeretnék majd egy-egy jógagyakorlatot a receptek végén ajánlani.
A táplálkozásomat mostanában kezdem rendezni, a húsvét előtti böjti időszak erre a legideálisabb. Sokféle lehetőség merült fel bennem, mint a juharszirup-diéta, gyümölcsnap, gabona-kúra. Én kezdetnek a heti 1 gyümölcsnap mellett döntöttem.

Ha csak egy napot szánsz a méregtelenítésre, kezd gyümölcsnappal!


Húsvétig hétente egy nap fogyassz gyümölcsöt!
A lényege egy-másfél kiló gyümölcsöt egyél egész napra elosztva. Igyál mellé 1-2,5 liter gyógyteát (zöldtea, csalán, borsmenta), szénsavmentes ásványvizet, zöldség- és gyümölcsleveket.
Milyen gyümölcsöt válassz? A legjobb mindig az idénygyümölcs: eper (hamarosan itt a hazai, vagy addig a görög), körte, édes alma esetleg kiwi.
Hogy őszinte legyek, már ennek az egy napnak a betartása is edzi az akaraterőt!

Mai jógagyakorlat: Térd-homlok tartás hanyatt fekve
Hatása: segíti az emésztést



Feküdjünk hanyatt, karok a test mellett. Belégzésre emeljük fel a jobb térdet behajlítva, kilégzésre kulcsoljuk át és húzzuk a mellkashoz a térdet. Közben emeljük fel a fejünket is, orrunkkal érintsük meg a térdet. 3-4 lélegzetvételig maradjunk benne, majd belégzésre tegyük le a fejünket, kilégzésre nyújtsuk ki a lábunkat és karunkat pihentessük test mellett. Végezzük el a másik oldalra is, majd ismételjük meg 4-5-ször a gyakorlatot.

2 megjegyzés:

  1. Már nagyon vártam, hogy jelentkezzél! Remélem most már folyamatossan olvashatom a blogodat :D! Csilla

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails