2010. szeptember 1., szerda

Gyors: Shiitake gombás ragu

Kellemes és gyors étel a hűvösődő időre.

 Ha gyors ételre vágyom, mindig valamilyen tésztafélét részesítek előnyben. Persze a makrobiotikus táplálkozásba a tészta rendszeresen nem illeszthető bele, de alkalmanként igen. Nos én megragadtam ezt az alkalmat és a szezámmagos-szósz mellett megkedveltem ezt a ragut is.

Hozzávalók: 4 gomba, 3 dl víz, 1-1 kiskanál szójaszósz, rizs szirup, 4 centis kombu, 1 kiskanál kukoricakeményítő.

A szárított shiitake gombát néhány órára beáztattam és kombuval varriáltam. A gombát, áztató vizével együtt feltettem főni és közepes tüzön 10-15 perc alatt puhára főztem. Ezután a gombát kivettem, feldaraboltam, a kombu egy részét felkockáztam, a maradékot félre tettem, hogy majd legközelebb is felhasználhassam valamibe. A gombát szójaszósszal, barna rizs sziruppal ízesítettem és egy kiskanál kukoricakeményítővel besűrítettem. Japán udon tésztával ettem, mellé umeboshi ecettel savanyított hagymát tettem.

Umeboshi ecettel savanyított hagyma: 1 fej vöröshagyma, csíkokra vágva, 1 kiskanál umeboshi ecettel leöntve. Egy tálba teszem és nehezéknek ráfektetek egy másik tálat, valami nehezékkel, hogy kipréselődjön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails