2010. május 18., kedd

Ebéd elvitelre: tofuragu, algasaláta, újhagymával megszórt hajdinával

A makrobiotikus táplálkozás kényes kérdése, hogy munka mellett hogyan lehet betartani. A megoldás egyszerű, előző nap állítsuk össze és másnap vigyük magunkkal.
A tegnapi ebéd különlegessége – számomra – az algasaláta volt. Ahhoz képest, hogy ezt az ételt most csináltam először, nagyon megszerettem az izét; az pedig, hogy a wakame magas ásványi anyagokban, kálciumban, csak  tovább szépítette az alga előnyös tulajdonságait. Egyébként még kezdő algaevő koromban is ez a gondolat hajtott előre, hogy mennyire egészséges dolgot is eszem...



A gabona a szokásos módon készült. A hajdinát bő vízben áztattam, majd puhára főztem. Egy csipetnyi olajon megfonnyasztottam egy szál felaprított újhagymát és zsenge újfokhagymát. Ezzel megszórtam a hajdinát. Plusz tettem rá gomashiot is.
A tofuraguhoz a tofut csíkokra vágtam és shoju szójaszósz – mirin egyenlő arányú keverékébe pácoltam. Egy óra múltán serpenyőben megsütöttem, majd egy kiskanál vízben feloldott miszopasztával felöntöttem és beforraltam.
Algasaláta
Hozzávalók: fél bögre feldarabolt sárgarépa, fél bögre karfiol, negyed bögre wakame, 1-1 kiskanál Shoju és Tamari szósz.
A sárgarépát és a karfiolt annyi vízben pároljuk, amennyi éppen csak ellepi. Félidőtájt hozzáadjuk a wakame algát. Amikor az jól megszívta magát és a zöldségek is puhára főttek, izesítsük Shojuval és Tamari szójaszósszal.
Szórjuk meg gomashioval (szezámsóval).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails