2010. április 23., péntek

Alap miszó leves

Sokan megijednek a miszó leves említése hallatán, hogy valami japán humbuk, pedig tényleg nagyon egészséges, a  makrobiotikus táplálkozás elengedhetetlen része.
Hogy őszinte legyek az első falatokon engem is ez a tudat segített át, annyira szokatlan volt az íze. Aztán egyre többször megkívántam (főleg, amikor influenzától legyengült állapotomban voltam), mostanában meg kifejezetten vágyom rá.


A legjobb benne az, hogy a felhasznált zöldésgektől függően változatosan lehet elkészíteni. Az én kedvencem a vöröhagyma-sárgarépa-fehérrépa-shiitake gomba- szárzeller-hijiki alga varriáció.
Mindegyikből veszek egy-egy darabot, felszeletelem és levesnek megfőzöm. A shiitakét (személyenként 1-1 darabot) előzetesen kevés vízbe áztatom, és így teszem a levesbe.Akárcsak egy csipetnyi hijiki algát.
Amikorra a zöldségek megpuhultak jöhet bele a miszó paszta is. A leves főzővizével felhigítom és így keverem vissza a levesbe. De már nem főzöm. Amikor buborékolni kezd – úgy 40 másodperc után – elzárom.
Apróra vágott petrezselemzölddel, vagy újhagymával hintem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails